Faktura

Informasjon om faktura

Vi fakturerer månedlig. Dersom det er et lite forbruk, kan det legges til rette for tomånedlig fakturering.

Vi anbefaler at du inngår avtale om elektronisk faktura, dvs. e-Postfaktura eller eFaktura, da unngår du miljøgebyr på papirfaktura. Setter du opp AvtaleGiro-avtale i nettbanken, slipper du også å tenke på betalingen.

Min side og i Sunndal Energi-appen får du oversikt over dine fakturaer. 
Last ned appen i Google Play og App Store. Les mer her.

Fakturavarsel på e-post

Ta kontakt med kundeservice for å få faktura tilsendt på e-post som vedlegg

  • Du betaler fakturaen din som vanlig i nettbanken
  • Du kan evt. kombinere fakturavarsel på e-post med AvtaleGiro
  • Du sparer miljøgebyr på papirfaktura

eFaktura

  • Du mottar fakturaen din ferdig utfylt rett i nettbanken din
  • Du slipper å taste lange KID- og kontonummer, du trenger bare å godkjenne betalingen

Du kan bestille eFaktura på nettsiden eFaktura eller i nettbanken din. Du trenger da en eFaktura-referanse som du finner på din faktura. Mangler du eFaktura-referansen, ta kontakt med kundeservice.

Du må selv godkjenne fakturaen din i nettbanken for at den skal bli betalt.

AvtaleGiro

AvtaleGiro er en tjeneste for automatisk betaling av faste regninger. Banken din sørger for at fakturaene dine blir betalt direkte fra din konto på forfallsdato.

  • Før forfall mottar du varsel/faktura om kommende betaling. 
  • På forfall belaster banken kontoen din, og overfører beløpet til oss
  • Etter forfall kan du kontrollere at fakturaen er betalt. 

Du kan bestille AvtaleGiro på nettsiden AvtaleGiro eller i nettbanken din. Du trenger da ditt KID-nr for tegning av AvtaleGiro, som du finner på din faktura. 

Kombiner gjerne AvtaleGiro med elektronisk faktura (e-Postfaktura eller eFaktura).

Dele/utsette betaling av faktura?

Hvis du skulle ha behov for å dele opp eller utsette betaling av faktura, ta kontakt med kundeservice.

Du blir belastet med forsinkelsesrenter i henhold til gjeldende satser ved betalingsavtale.

Faktura til bedrift EHF

Vi tilbyr EHF (elektronisk handelsformat) til våre bedriftstrømkunder. Ta kontakt med kundeservice.

Klage på faktura?

Dersom du er misfornøyd med noe ber vi deg ta kontakt med oss. Vi er tilgjengelig på telefon 71 68 95 50 mellom 8-15 hverdager og via e-post firmapost@sunndalenergi.no.

Ved en eventuell uenighet som ikke kan løses mellom deg som kunde og oss som selskap kan du klage til Elklagenemda, www.elklagenemda.no.