Faktura

Informasjon om faktura

Vi fakturerer månedlig. Dersom det er et lite forbruk, kan det faktureres tomånedlig.

Vi anbefaler at du inngår avtale om elektronisk faktura, dvs. e-Postfaktura eller eFaktura, da unngår du miljøgebyr på papirfaktura. I tillegg lønner det seg å ha AvtaleGiro-avtale på din faktura, så slipper du å tenke på betalingen.

Min side, kan du logge deg inn og få oversikt over alle dine fakturaer. 

e-Postfaktura

  • Du får fakturaen din sendt på e-post som vedlegg
  • Du betaler fakturaen din som før, som ordinær giro
  • Du kan kombinere e-Postfaktura med AvtaleGiro

Ta kontakt med kundeservice hvis du ønsker e-Postfaktura.

eFaktura

  • Du mottar fakturaen din ferdig utfylt rett i nettbanken din
  • Du slipper å taste lange KID- og kontonummer, du trenger bare å godkjenne betalingen
  • Du kan med fordel kombinere eFaktura med AvtaleGiro

Du kan bestille eFaktura på nettsiden eFaktura eller i nettbanken din. Du trenger da en eFaktura-referanse som du finner på din faktura. Mangler du eFaktura-referansen, ta kontakt med kundeservice på tlf 71 68 95 50 eller epost firmapost@sunndalenergi.no.

Du må selv godkjenne fakturaen din i nettbanken for at den skal bli betalt. Har du AvtaleGiro går dette automatisk

Faktura til bedrift EHF

Vi tilbyr EHF (elektronisk handelsformat) til våre bedriftstrømkunder. Ta kontakt med kundeservice.

AvtaleGiro

AvtaleGiro er en tjeneste for automatisk betaling av faste regninger. Banken din sørger for at fakturaene dine blir betalt direkte fra din konto på forfallsdato.

  • Før forfall mottar du varsel/faktura om kommende betaling. 
  • På forfall belaster banken kontoen din, og overfører beløpet til oss
  • Etter forfall kan du kontrollere at fakturaen er betalt. 

Du kan bestille AvtaleGiro på nettsiden AvtaleGiro eller i nettbanken din. Du trenger da ditt KID-nr for tegning av AvtaleGiro, som du finner på din faktura. 

Kombiner gjerne AvtaleGiro med elektronisk faktura (e-Postfaktura eller eFaktura).

Dele/utsette betaling av faktura?

Hvis du skulle få behov for å dele opp eller utsette betaling av faktura, så er det mulig på følgende måte:

Du blir belastet med forsinkelsesrenter i henhold til gjeldende satser ved betalingsavtale.

Klage på faktura?

Dersom du har spørsmål til fakturaen eller er misfornøyd med noe ta kontakt med oss. Vi er tilgjengelig på telefon 71 68 95 50 mellom 8-15 hverdager og via e-post firmapost@sunndalenergi.no.

Ved en eventuell uenighet som ikke kan løses mellom deg som kunde og oss som selskap kan du klage til Elklagenemda, www.elklagenemda.no.